Disciplin

Kunder

- Ingen -
Sound branding

Martin vann Iprenjakten!

Martin Carlson liten

Tävlingen ”Jakten på Nya Iprenlåten” startades i maj 2012 då svenska folket uppmanades att skicka in sina förslag på hur de tycker att nya Iprenlåten ska låta. Gensvaret i tävlingen blev enorm. Tusentals bidrag skickades in varav en betydande del höll förbluffande hög klass.

Idag står det klart att vinnaren av ”Jakten på Nya Iprenlåten” är vår egen Martin Carlsson, formgivare på Sehéler Network AB.

Hur kom låten till?
– Efter en hel del nynnande under bilfärder och i duschen hade jag en ganska klar vision om vad jag ville åstadkomma. Jag var helt på det klara med att skriva en hittig poplåt och inte en ”reklam-jingel” eller lustig ”ljudlogotyp”. Jag skissade fram grunderna till en, i min värld, perfekt radiohit med ungefär tre minuters längd. En låt med spännande intro, stabil vers och en riktigt stark refräng. Sedan inledde jag det problematiska arbetet med att korta ner idén till en 1-minutersversion.

Under en fikarast skrev jag ut Iprens tävlingstext och riggade upp dator med mick och bara körde. På 8 minuter hade jag bandat de melodier jag ville ha och klätt dem i lyrik om mensvärk och feber. Efter resterande arbetsdag följde en natt av intensivt klippande, producerande och putsande för att fixa sista finishen med ljuva stämmor och allt som hör bra electropop till, berättar Martin.

Richard Hallberg, Garbergs, berättar att de är mycket nöjda med resultatet av kampanjen.
– Vi visste att vi skulle få respons men gensvaret har varit helt överväldigande. Vi har fått in tusentals bidrag varav hundra är riktigt bra låtar, säger han.

Läs mer på Resumé:
http://www.resume.se/nyheter/reklam/2012/11/26/han-vann-jakten-pa-den-nya-iprenlaten/

Ladda ned ringsignalen:
http://bit.ly/U93z2q

ferrari.jpg

- Ingen -
Annat

julbrev09.jpg

- Ingen -
Annat